Tien jaar vGKN Boelenslaan-Drachtstercompagnie

De voortgezette Gereformeerde Kerk Boelenslaan-Drachtstercompagnie (Frl.) bestaat in 2016 tien jaar. Om dit te herdenken wordt op zondag 30 oktober 2016 een feestelijke dankdienst gehouden in het Witte Kerkje aan de Boelenswei 52 in Boelenslaan.

De gereformeerde kerk van Boelenslaan (-Drachtster Compagnie), die bij de vGKN behoort.
De gereformeerde kerk van Boelenslaan (-Drachtster Compagnie), die tot de vGKN behoort.

Aan de dienst (die om 10.00 uur begint) werken mee ds. M.J.M. Sijtsma-van Oeveren (sinds januari 2016 aan deze kerk verbonden), organist Gjalt de Jong en het Urker Mannenduo onder leiding van DaniĆ«l Post. ‘Iedereen is welkom’.

De ‘voortgezette Gereformeerde Kerk’ te Boelenslaan-Drachtstercompagnie ging op 7 mei 2006 ‘van start’. De kerk behoort tot het kerkverband van de voortgezette Gereformeerde Kerken in Nederland (vGKN), dat destijds besloot niet mee te gaan met de fusie tussen de Gereformeerde Kerken en de Nederlandse Hervormde Kerk. De erediensten worden gehouden in het Witte Kerkje in Boelenslaan.