Petrakerk Rijnsburg in de verkoop

Tot 27 maart 2017 openbare inschrijving.

De kerkenraad van de Gereformeerde Kerk te Rijnsburg is op zoek naar een nieuwe eigenaar voor de Petrakerk aan de Korte Voorhouterweg.

De gereformeerde Petrakerk in Rijnsburg, die in 1959 in gebruik genomen werd en waar op 8 mei 2016 de laatste dienst gehouden werd.

Het kerkgebouw wordt, net als de Maranathakerk, sinds mei niet meer voor diensten gebruikt. Alleen de Immanuëlkerk is nog in gebruik.

Tot en met maandag 27 maart 2017 kunnen aspirant kopers door middel van een openbare inschrijving een bod op de kerk doen: ‘We hebben daar bewust voor gekozen, zodat iedereen de mogelijkheid heeft mee te doen’, zegt Daan van Egmond, mede-voorzitter van de kerkenraad. Volgens hem waren er al drie geïnteresseerden. Dat zouden er mogelijk meer worden, omdat een en ander via een advertentie in de plaatselijke krant is aangekondigd. Aan de kerkenraad het laatste woord wie de nieuwe eigenaar van de Petrakerk wordt.

De gereformeerde Maranathakerk, die in 1954 in gebruik genomen werd, en per 1 mei 2016 gesloten werd.

Tijdens een kort geleden gehouden gemeentevergadering  werd de verkoop besproken. Veel kerkleden zouden het op prijs stellen als het gebouw in de huidige gedaante bewaard zou blijven. De Petrakerk heeft voor veel mensen een waarde.