Gereformeerd en Hervormd (Tabor) in Ede gaan fuseren

De Gereformeerde Kerk en de Hervormde Taborgemeente te Ede gaan fuseren.

Op maandag 13 juni 2016 vergaderden de Algemene Kerkenraad van de Gereformeerde Kerk en die van de Hervormde Taborgemeente te Ede afzonderlijk in het kerkgebouw ‘De Open Hof’ met het oog op het nemen van het voorgenomen besluit om de Gereformeerde Kerk en de Hervormde Taborgemeente te Ede te verenigen tot een Protestantse Gemeente te Ede.

'De Open Hof' te Ede werd gezamenlijk door gerformeerden en hervormden gebouwd en in 1972 in gebruik genomen (foto: Reliwiki).
‘De Open Hof’ te Ede werd gezamenlijk door gereformeerden en hervormden gebouwd en in 1972 in gebruik genomen (foto: Reliwiki).

Het Besluit tot vorming van een Protestantse Gemeente te Ede (met wijkgemeenten) werd namens de Hervormde Taborgemeente  getekend door ds. G.H. Westra en namens de Gereformeerde Kerk door de heer P. Blokhuis. Teneinde het verdere proces van eenwording voor te bereiden, werd door beide Algemene Kerkenraden een regiecommissie ingesteld. ‘De gebouwen gaan een op een over naar de nieuwe Protestantse Gemeente Ede’, zo deelt een woordvoerder van de Protestantse Gemeente mee.

De fusie gaat per 1 januari 2017 in.