Nieuwe bijgebouwen voor Geref. Kerk Putten

De kerkenraad van de Gereformeerde Kerk (PKN) te Putten heeft onlangs aan de gemeenteleden vergaande plannen voorgelegd voor een ingrijpende vernieuwing van de bijgebouwen van de kerk.

Een opengewerkte weergave van de ingrijpend vernieuwde bijgebouwen (ill.: Gereformeerde Kerk Putten).

Volgens de plannen is het de bedoeling dat de entree van buiten vernieuwd wordt met van binnen een vergrote entreehal. De daaraan grenzende ontmoetingsruimte wordt geheel vernieuwd en gemoderniseerd en voorzien van een nieuwe bar en een vergrote nieuwe keuken. Ook worden voor het toetreden van daglicht dakvensters aangebracht. Verder worden transparante schuifwanden aangebracht naar een nieuwe zaalruimte, terwijl de buitenkant van de bijgebouwen nieuwe achterpuien krijgen.

Zo zien de vernieuwde bijgebouwen er volgens de plannen aan de achterkant uit (ill.: Gereformeerde Kerk Putten).

Tijdens een gemeentevergadering werd een uitvoerige presentatie gegeven waarin de plannen in extenso beschreven werden, aan het eind verduidelijkt door een impressie van het interieur van de (ver-)nieuw(d)e bijgebouwen (vanaf 18’10”). Het is de bedoeling dat – als de gemeenteleden er althans mee akkoord gaan – de nieuwe bijgebouwen in juli 2025 worden opgeleverd en vervolgens in september 2025 in gebruik genomen worden.

Translation into English:

New Outbuildings for the ‘Gereformeerde Kerk’ of Putten.

The church council of the ‘Gereformeerde Kerk’ in Putten has recently presented far-reaching plans to the congregation members for a comprehensive renovation of the church’s outbuildings.

According to the plans, the exterior entrance is to be renovated, featuring an expanded entrance hall inside. The adjoining meeting room will be completely renewed and modernized, equipped with a new bar and an enlarged new kitchen. Skylights will also be installed to allow daylight to enter. Furthermore, transparent sliding walls will be installed leading to a new hall space, while the exterior of the outbuildings will receive new rear facades.

During a congregational meeting, a detailed presentation was given in which the plans were described extensively, concluded with an impression of the interior of the (renovated) outbuildings (starting from 18’10” in the presentation on Youtube). The aim is that – provided the congregation members approve – the new outbuildings will be completed in July 2025 and subsequently put into use in September 2025.