Vroegere kerk Egmond aan Zee verhuurd

Sinds kort zijn de zeven appartementen in de voormalige gereformeerde kerk in Egmond aan Zee beschikbaar voor tijdelijke bewoning.

De vroegere gereformeerde kerk aan de Plevierenlaan in Egmond aan Zee.

Van de zeven appartementen in de vroegere kerk, die gelokaliseerd is aan de Plevierenlaan, zijn inmiddels zes toegewezen voor ‘anti-kraak’ bewoning aan jongeren die afkomstig zijn uit Egmond. De woonruimtes zijn speciaal gecreëerd om jongeren uit Egmond aan Zee en omgeving te helpen tijdens de krapte op de woningmarkt. Het gaat om gegadigden die tussen de 18 en 28 jaar oud zijn en een binding met Egmond hebben.

Op deze locatie gaat in de toekomst gebouwd worden. Vooralsnog is een aantal appartementen beschikbaar voor tijdelijke bewoning. De oppervlaktes van de kamers variëren van 10m² tot 16m². De sanitaire voorzieningen en de keuken in het pand moeten met de buren gedeeld worden. De bewoners krijgen een contract op basis van de Leegstandwet.

Translation into English:

Former Church in Egmond aan Zee Rented Out.

Recently, seven apartments in the former ‘Gereformeerde’ church building in Egmond aan Zee have become available for temporary occupancy. Of the seven apartments in the former church, located on Plevierenlaan, six have already been assigned for “anti-squatting” occupancy to young people from Egmond. These living spaces were specifically created to assist young people from Egmond aan Zee and the surrounding area during the current housing shortage. The applicants are between 18 and 28 years old and have a connection to Egmond.

In the future, construction is planned at this location. For now, several apartments are available for temporary occupancy. The sizes of the rooms vary from 10m² to 16m². The sanitary facilities and kitchen in the building must be shared with neighbors. The residents will receive a contract based on the Vacancy Law.