Diensten Regenboogkerk Epe in buurthuis

Na de grote brand die de gereformeerde Regenboogkerk te Epe geheel verwoestte moest een voorlopig onderdak gevonden worden voor het houden van de kerkdiensten.

Het buurthuis van de wijkvereniging De Burgerenk te Epe.

Desgevraagd deelde de scriba van de Gereformeerde Kerk te Epe aan de redactie van GereformeerdeKerken.info mee, dat de erediensten in het vervolg gehouden worden in het buurthuis van de Wijkvereniging De Burgerenk aan de Klimtuin in Epe.

“Het is een mooie locatie, waar we onze wekelijkse kerkdiensten kunnen houden met de kinderdienst, enz. Het is een goede plek waar we zeer gastvrij zijn ontvangen. We zijn daar als gemeente erg blij mee”.

De eerste dienst in het buurthuis vindt plaats op zondag 22 september 2024. Die dienst is tegelijk ook de Startdienst voor het nieuwe kerkelijk seizoen.

De scriba bevestigde dat er te zijner tijd een nieuwe Regenboogkerk gebouwd zal worden, “rekening houdend met de huidige populatie, de reeds aanwezige kerken, enzovoort. Het is een proces dat veel tijd, aandacht en deskundigheid vraagt”, aldus de kerkenraad in de mededeling aan de redactie.

Translation into English:

Church Services of the Rainbow Church Epe in the Community Center.

After the large fire that completely destroyed the ‘gereformeerde’ Rainbow Church in Epe, a temporary location had to be found for holding church services.

The scribe of the Gereformeerde Church in Epe informed the editorial team of GereformeerdeKerken.info that, from now on, the worship services will be held in the community center of the Neighborhood Association “De Burgerenk” on Klimtuin in Epe.

“It’s a beautiful location where we can hold our weekly church services, including the children’s service, etc. It is a good place where we have been received very hospitably. As a congregation, we are very happy with it.”

The first service in the community center will take place on Sunday, September 22, 2024. This service will also serve as the ‘Opening Service’ for the new church season.

The scribe confirmed that a new ‘Rainbow Church’ will be built in due time, “taking into account the current population, the existing churches, and so on. It is a process that requires a lot of time, attention, and expertise,” the church council said in a statement to the editorial team.