Petitie tegen sloop Valkenboskerk Den Haag

De voormalig gereformeerde Valkenboskerk op de hoek van de Loosduinsekade en de Zuiderparklaan in Den Haag dreigt te worden gesloopt.

De voormalig gereformeerde Valkenboskerk.

Als het aan het Actiecomité Valkenbos Blijft ligt, krijgt de Valkenboskerk – vroeger behorende tot de Gereformeerde Kerk te ‘s- Gravenhage-West – een nieuwe bestemming. Slopen is wat hen betreft niet aan de orde.

Op vrijdag 24 februari 2017 sprak het Actiecomité met wethouder Joris Wijsmuller van Stadsontwikkeling. De buurtbewoners hopen de toezegging te krijgen dat ze tot medio december de kans krijgen een investeerder te vinden die de kerk wil verbouwen. Valkenbos Blijft zegt met drie in de kerkruimte geïnteresseerde partijen in gesprek te zijn: ‘Twee andere partijen zullen naar verwachting binnenkort ook langskomen’. Vastgoedontwikkelaar Bébouw Midreth wil op de plek van de kerk een woontoren van negen verdiepingen bouwen met tussen de vijftig en zestig huurwoningen.

Tijdens het gesprek met wethouder Wijsmuller werden 422 handtekeningen overhandigd van mensen die de petitie ‘Behoud de Valkenboskerk’ steunen. Sinds 15 december 2013 is het kerkgebouw niet meer in gebruik voor kerkdiensten.

Bron:

Den Haag FM