Appartementen in gereformeerde Zuiderkerk Emmen

In de voormalig gereformeerde Zuiderkerk aan de Wilhelminastraat 13 in Emmen zijn appartementen gebouwd die inmiddels allemaal verhuurd zijn.

De voormalig gereformeerde Zuiderkerk met pastorie te Emmen.

De gereformeerde Zuiderkerk werd in het begin van de jaren ’20 van de vorige eeuw gebouwd door de Groningse architect IJ. van der Veen en in 1923 in gebruik genomen.

In het kerkgebouw zijn door projectontwikkelaar Roderick Van Nie in een half jaar tijd dertien appartementen gebouwd, terwijl in de aanpalende voormalige pastorie vier appartementen zijn gerealiseerd. Alle woningen zijn intussen verhuurd voor een huur die volgens de projectontwikkelaar beneden de huursubsidiegrens ligt. De eerste huurders trekken er binnenkort in.

Vrijdag 10 maart 2017 konden genodigden de omgebouwde voormalige kerk van binnen bekijken. De Protestantse  Gemeente Emmen verkocht al weer enige tijd geleden behalve de Zuiderkerk ook het voormalig hervormde kerkgebouw De Voorhof in de wijk Angelslo. De naam Zuiderkerk blijft voor het wooncomplex behouden.

• Te zijner tijd zullen we nader terugkomen op de geschiedenis van de Gereformeerde Kerk te Emmen.