‘De Bron’ IJsselmuiden gaat verbouwen

Het interieur van de gereformeerde kerk (PKN) De Bron aan de Dijkgraafstraat in IJsselmuiden wordt ingrijpend verbouwd.

De gereformeerde kerk ‘De Bron’ te IJsselmuiden (eigen opname).

Vooral de kerkzaal wordt aangepakt. Ten eerste wordt het liturgisch centrum geheel vernieuwd en verder worden de banken in de kerkzaal vervangen door stoelen. Bovendien wordt de inrichting van de kerkzaal een kwart slag  gedraaid. Ook de hal van de kerk krijgt een opknapbeurt. De hele verbouwing zal ruim een ton kosten. Maar volgens kerkenraadsvoorzitter B. Keulen is de kerk daarmee dan ook weer toekomstbestendig gemaakt.

Met de verbouwing zal begin juni worden begonnen. Volgens de kerkenraadsvoorzitter hoopt men de ‘startdienst’ op zondag 17 september 2017 in de nieuwe omgeving te kunnen houden. Het is de bedoeling dat bij de verbouwing ook de gemeenteleden zelf de handen uit de mouwen steken.

Het huidige interieur van De Bron te IJsselmuiden (foto: Geref. Kerk ‘De Bron’).

Na de verbouwing zal de eigenlijke kerkzaal honderdvijftig zitplaatsen tellen. Deze kan dan echter tot maximaal driehonderd plaatsen worden vergroot door een schuifwand naar de bijzaal te openen en door stoelen bij te plaatsen. Aan het geheel hangt een prijskaartje van ruim een ton.

De gemeente van De Bron kerkt tijdens de verbouwingswerkzaamheden in het ‘Ichthus College’ aan de Zandbergstraat.

De gereformeerde kerk De Bron werd in 1961 in gebruik genomen.  De Gereformeerde Kerk te IJsselmuiden-Grafhorst telde in 2015 ongeveer 620 leden.