Radio Bloemendaal weer in de lucht

Na een technisch mankement aan een van de zendmasten van Radio Bloemendaal zijn de uitzendingen van deze voormalig gereformeerde (tegenwoordig protestantse) radiozender op zondag 25 februari 2018 weer hervat.

De vroegere gereformeerde kerk te Bloemendaal toen met de radiozender begonnen werd..

Een antenne van de in 1924 door de Gereformeerde Kerk te Bloemendaal gestichte radiozender, die via de middengolf (1116 kHz) uitzendt, brak tijdens de storm van donderdag 18 januari 2018 af, waardoor de zender sindsdien uit de lucht was.

Hoewel Radio Bloemendaal – die het best te volgen is in een straal van ongeveer dertig kilometer rondom Bloemendaal – door de technische problemen voorlopig met minder vermogen uitzendt dan normaal, wordt alles in het werk gesteld om de 500 Watt-zender op zo kort mogelijke termijn weer in de lucht te krijgen.

De zender van de Protestantse Gemeente Bloemendaal en Overveen is iedere zondag te beluisteren van 9.00 uur tot 21.00 uur en iedere dinsdag van 12.00 uur tot 13.30 uur.