Goede Herderkerk Grootegast PKN-kerk

Laatste dienst in ‘Witte Kerkje’.

De als gereformeerde kerk gebouwde protestantse Goede Herderkerk aan De Gast 2 in het Groningse Grootegast is de PKN-kerk van het dorp.

De als gereformeerde kerk gebouwde protestantse ‘Goede Herderkerk’ te Grootegast.

Op vrijdag 26 oktober 2018 werd het voormalig hervormde ‘Witte Kerkje’ in Grootegast overgedragen aan de Stichting Oude Groninger Kerken (SOGK). De zondag daarvoor, 21 oktober 2018, werd daar de laatste dienst gehouden. Eventueel zou het Witte Kerkje (indien gewenst) nog eens voor een bijzondere dienst gebruikt kunnen worden.

Aanvankelijk was het de bedoeling de Goede Herderkerk ingrijpend te gaan verbouwen. Maar, zo deelde men ons mee, de plannen werden bijgesteld en zijn uiteindelijk uitgemond in het voornemen de kerk een flinke onderhoudsbeurt te geven.