‘Radio Bloemendaal’ nu zonder zendmasten

Op 14 februari 2019 werd na bijna zestig jaar een eind gemaakt aan de aanwezigheid van de zendmasten van ‘Radio Bloemendaal’ – in 1924 opgezet door de Gereformeerde Kerk aldaar – op ‘t Kopje van Bloemendaal.

De zendmasten zijn verdwenen (foto: Radio Bloemendaal).

Omdat de Gereformeerde Kerk te Bloemendaal in 1959 haar oude kerkgebouw verruilde voor een nieuw moest ook een andere locatie gezocht worden voor de zendmasten. Bij de nieuwe kerk aan de Vijverweg was daarvoor onvoldoende ruimte. Maar het terrein van de Gemeentelijke Waterleiding bleek door de hoge ligging zeer geschikt voor een zo goed mogelijk bereik van de zender van Radio Bloemendaal.

De zender van Radio Bloemendaal werd overigens vorig jaar al buiten werking gesteld omdat men ervoor gekozen heeft via internet met de uitzendingen verder te gaan. Via de website van Radio Bloemendaal zijn de programma’s rechtstreeks te beluisteren.

Enkele dagen voordat de zuidmast op 14 februari verdween, was de noordmast al afgebroken. Na 95 jaar zijn de zendmasten van Radio Bloemendaal nu definitief verleden tijd.

Bron:

Facebook – Radio Bloemendaal