Storm onthult zwak dak

Zaterdag 16 maart 2019 was ook de brandweer te Wateringen in Zuid-Holland na de harde wind van de laatste dagen druk bezig met het verhelpen van stormschade, onder meer aan het het dak van het kerkgebouw van de Gereformeerde Kerk te Wateringen, die zich sinds 2010 Protestantse Gemeente ‘De Lichtbron’ noemt.

De gereformeerde kerk ‘De Lichtbron’ te Wateringen.

Enkele dakplaten van de gereformeerde kerk De Lichtbron aan de Pieter van der Plasstraat waren los geraakt, reden waarom de brandweer ze verwijderde. Het bleek echter al snel dat niet alleen de harde wind als schuldige moest worden aangewezen, maar de oorzaak ook gezocht moest worden in de slechte staat waarin de houten dakconstructie, waaraan de dakplaten bevestigd waren, zich bevond. De platen werden door de brandweer verwijderd en de kerkenraad kan nu met het onderhoud aan de slag.

Bron:

District8