“De Arke” te Drachten naar GKV

Met de Gereformeerde Kerk (vrijgemaakt) te Drachten werd overeenstemming bereikt over de verkoop van de protestantse (voormalig gereformeerde) kerk De Arke aan de Flevo.

De Arke te Drachten (foto: Reliwiki, Adre van Dijk)

Het College van Kerkrentmeesters en de Algemene Kerkenraad van de Protestantse Gemeente te Drachten moeten de verkoop nog bekrachtigen. Hetzelfde geldt voor de kerkenraad van de Gereformeerde Kerk (vrijgemaakt).

De vrijgemaakte kerk zal De Arke per 1 februari 2020 in gebruik nemen. De exploitatie en het beheer van de kerk worden dan ook overgenomen. Het is de bedoeling van de Gereformeerde Kerk (vrijgemaakt) dat de niet-kerkelijke gebruikers en huurders gewoon kunnen blijven. Kerkelijke gebruikers kunnen in overleg een plaats krijgen. Op het moment van de ingebruikname gaan ook alle lusten en lasten over. De officiƫle overdracht bij de notaris vindt medio 2020 plaats. Aldus een mededeling van het College van Kerkrentmeesters van de Protestantse Gemeente te Drachten.