Kerk Geesteren geeft vluchtelingen onderdak

Door veel kerken wordt momenteel actie ondernomen om de massale binnenkomst van Oekraïense vluchtelingen te hulp te schieten.

De gereformeerde kerk en de Schephuve te Geesteren.

Ook de kerkenraad van de Gereformeerde Kerk in het Overijsselse Geesteren heeft besloten ruimte beschikbaar te stellen voor de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne. Daarbij gaat het om de kerkzaal van de gereformeerde kerk De Wijngaard en de bijbehorende Schephuve in de Dorpsstraat. In samenspraak met de burgerlijke gemeente Berkelland is hard gewerkt om de locatie in te richten met alles wat nodig is zodat de dertig vluchtelingen fatsoenlijk onderdak geboden kan worden. Ook worden in een plaatselijk hotel veertien vluchtelingen gehuisvest.

Ten gevolge daarvan zal de al eerder aangekondigde expositie in het kader van de 40-dagentijd niet doorgaan. De geplande gemeentevergadering zal op een andere plek gehouden worden. Ook zullen de kerkdiensten vooralsnog niet in de gereformeerde kerk in de Dorpsstraat gehouden worden, maar in de hervormde kerk te Geesteren. De noodopvangplekken zijn voorlopig tot 14 april beschikbaar.