‘De Ark’ te Krimpen wordt ‘Fonteinkerk’

Verbouw De Ark te Krimpen aan den IJssel vrijwel voltooid.

Zoals wij eerder berichtten wordt de protestantse (voormalig gereformeerde) kerk De Ark in Krimpen aan den IJssel verbouwd.

De verbouw van de protestantse (voormalig gereformeerde) kerk De Ark te Krimpen aan den IJssel is bijna klaar.

De reden van de kostbare verbouwing is het samengaan van twee wijkgemeenten: de voormalig gereformeerde wijk rond De Ark en de voormalig hervormde wijk rond het kerkgebouw De Rank (dat wordt afgestoten).

De nieuwe naam van de verbouwde kerk De Ark is Fonteinkerk. De verbouwing van deze kerk in hartje Krimpen aan den IJssel is nu vrijwel voltooid. Momenteel wordt door de bouwvakkers en de installateurs de laatste hand gelegd aan het karakteristieke stenen kerkgebouw, waarin de protestantse gemeentes De Ark en De Rank samengaan. Het kerkcomplex werd voor 1,8 miljoen euro verbouwd en biedt nu plaats aan 450 kerkgangers. De vraag is nog even of het orgel op tijd klaar is, maar er wordt hard aan gewerkt.

Inmiddels is onlangs een bouwkrant gepubliceerd, waarin veel informatie over de verbouw te vinden is.