Ds. G.J. Smink: ‘Een klein verhaal als predikant PKN’

De Protestantse Gemeente te Benschop nam zondag 1 november 2015 afscheid van haar predikant, ds. G.J. Smink, wegens emeritaat.
Hij nam afscheid na ruim veertig jaar predikantschap, achtereenvolgens als gereformeerd predikant te Stad aan ’t Haringvliet (1974), Barendrecht (1978), Haastrecht (1972), Ouderkerk aan den IJssel (1990, waar hij tevens leraar godsdienstonderwijs en maatschappijleer was), en tenslotte te Benschop (1995), sinds de vorming van de PKN in 2004 als predikant van de Protestantse Gemeente aldaar.
Het kerkgebouw van de Gereformeerde Kerk te Benschop (nu Porttsaantse gemenete) werd in 1975 in gebruik genomen, ter vervanging van een kerk uit 1895.
Het kerkgebouw van de Gereformeerde Kerk te Benschop (nu Protestantse Gemeente) werd in 1977 in gebruik genomen, ter vervanging van de oude kerk uit 1895.

Ds. Smink publiceerde bij zijn afscheid Een klein verhaal bij het einde van de actieve dienst als predikant van de PKN. De titel van het boekje is Terug en Verder. In 94 pagina’s vertelt de predikant over zijn werkzaamheden en belevenissen in de ruim veertig jaar actieve dienst als predikant van de PKN. Bij ds. Smink kan een digitaal exemplaar van het boekje aangevraagd worden (gjsmink@planet.nl).