Gereformeerde Kerk Niezijl verkocht

Na 65 jaren zal de te koop gezette gereformeerde kerk in Niezijl veranderen van eigenaar. “Het pand is aangekocht door Jonas en Dirk”. Aldus bericht de website Niezijl Nu.

De gereformeerde kerk te Niezijl (foto: Reliwiki).

Vooralsnog, zo werd meegedeeld, zal de kerk zijn oude functie in 2016 nog behouden. Wel zal in de loop van dat jaar in het bijgebouw het kantoor van de Zorgverbeteraars gevestigd worden, een klein bedrijfje dat zich bezighoudt met innovaties en verbeteringen in de zorg, het bedrijf van Jonas en Dirk. Er is nog geen definitief plan voor gebruik van het kerkgebouw zelf. In de loop van 2016 zal een functie ontwikkeld worden die zo veel mogelijk past bij het karakter van het gebouw en haar omgeving. De aankomende maanden zal door de kopers meer over de toekomstige ontwikkelingen bekend gemaakt worden.