Leeuwarder Pelikaankerkbanken te koop

De Protestantse Gemeente van Bijzondere Aard rondom de Pelikaankerk (een van de vroegere monumentale gereformeerde kerkgebouwen in Leeuwarden) is met een renovatie begonnen.

De Pelikaankerk (foto ontvangen van kerkenraad van de Prot. Gem. van Bijz. Aard Rondom de Pelikaankerk).

De gemeente Leeuwarden heeft onlangs toestemming verleend voor de aangevraagde aanpassingen in de Pelikaankerk. Er is een begin gemaakt met het vrijmaken van de betonconstructie van de bovengalerij. De galerijbanken mogen worden verwijderd. Vandaar dat de kerkbanken van de galerij in de aanbieding worden gedaan.

De lengte van de banken varieert, namelijk 3,9 m., 5,6 m. en 6,1 m. Eventueel kunnen de banken in twee delen geleverd worden. ‘Doe een passend bod en u mag zich eigenaar noemen van een bank met een prachtige historie’.  Gereformeerd erfgoed! Biedingen kunnen worden gedaan aan Cor Dijkstra, 06-53326051.