Laatste dienst in Gereformeerde Kerk Meeuwen

Al eerder berichtten wij over de sluiting en de geschiedenis van de gereformeerde kerk te Meeuwen.

De gereformeerde kerk van Meeuwen.

Nu is bekend geworden dat de laatste dienst in de gereformeerde kerk van Meeuwen gehouden zal worden op zondag 22 januari 2017. Voorganger is de heer H. Dekker uit Dussen en de dienst begint om 09.30 uur.

De kerk wordt verkocht vanwege dalend kerkbezoek; de PKN gemeente Meeuwen/Dussen heeft nog zo’n 350 leden en houdt alleen de kerk in Dussen aan voor haar wekelijkse erediensten. Het aanhouden van twee kerken bleek financieel niet mogelijk. De sluiting van de gereformeerde kerk in Meeuwen is de derde in de regio. In 2012 sloten de Hervormde kerk in Hank en de Gereformeerde kerk in Waardhuizen.

De al eerder gesloten gereformeerde kerk te Waardhuizen.

Ook de Hervormde kerk in Drongelen wordt in 2017 verkocht; de Hervormde kerk in Eethen blijft wel in gebruik bij de gemeente.