Laatste dienst Gereformeerde Kerk Niezijl

Met verslag van de laatste dienst te Niezijl

Op zondag 8 januari 2017 om 14.00 uur wordt de laatste kerkdienst gehouden in de gereformeerde kerk van het Groningse Niezijl.

De gereformeerde kerk te Niezijl (foto: Reliwiki).

De kerkenraad van de Protestantse Gemeente Grijpskerk en omstreken schreef het volgende: ‘Op zondag 8 januari zal in de gereformeerde kerk van Niezijl de laatste kerkdienst plaatsvinden. De noodzakelijke fusie met het naburige Grijpskerk betekent, dat er na 65 jaar een eind zal komen aan de oorspronkelijke functie in Niezijl en dat het gebouw “aan de eredienst zal worden onttrokken”.

Gedenksteen in de muur van de kerk te Niezijl.

Voor de feestelijke viering op 8 januari 2017, die zal aanvangen om 14.00 uur, bent u van harte uitgenodigd! Na de officiële plechtigheid zal er gelegenheid zijn voor een informeel samenzijn, onder genot van een hapje en een drankje’.

(Met dank aan de heer G. Kuiper te Appingedam.)

Kort verslag van de laatste kerkdienst in Niezijl