Lezingen over Groninger variant Amsterdamse School

Op de donderdagen 13 en 27 juli 2017 worden in de gereformeerde Boazkerk in het Groningse Westeremden lezingen gehouden over aspecten van het werk van de architecten van gereformeerde kerkgebouwen Egbert Reitsma en Albert Wiersema.

De gereformeerde Boazkerk te Westeremden.

Egbert Reitsma ontwierp de Boazkerk in Westeremden en de gereformeerde kerk te Appingedam, terwijl Albert Wiersema de ontwerper was van de gereformeerde Goede Herderkerk in het Groningse Bedum en van de gereformeerde Boazkerk in Westeremden.

De lezingen worden gehouden in het kader van de Groninger Cultuurmanifestatie over de bouwstijl ‘De Amsterdamse School’, waarover wij al eerder berichtten.

De lezing op 13 juli in de Boazkerk wordt gehouden door Lut Gielen, die vertelt over kleurenonderzoek en oude pigmenten in de ‘Amsterdamse School’, ook in relatie tot de schilders van De Ploeg. Anja Reenders vertelt op 27 juli – ook in de Boazkerk – over de Groninger variant van de ‘Amsterdamse School’.

Beide lezingen beginnen om acht uur ’s avonds en de entree bedraagt € 5.

Meer bijzonderheden