Gereformeerde Westerkerk Kampen wordt aangepast

Zoals we al eerder meldden zijn de Gereformeerde Kerk en de Hervormde Gemeente te Kampen bezig met een fusieproces, wat ook voor de kerkgebouwen in die stad gevolgen heeft.

De gereformeerde Westerkerk te Kampen.

Naast het afstoten van enkele kerkgebouwen moeten de resterende kerken worden aangepast. De beide kerkenraden rekenen er op dat die verbouwingen half september gereed zijn. De werkzaamheden in de hervormde Broederkerk zijn inmiddels achter de rug; die kerk biedt straks onderdak aan de hervormde Wijkgemeente B, die op 10 september afscheid neemt van de Bovenkerk.

De gereformeerde Westerkerk.

Momenteel wordt de gereformeerde Westerkerk onder handen genomen. Daarin kerken de gereformeerden in Kampen-Noord en de hervormden van Wijk A al enige tijd samen. Het meest ingrijpend is volgens een lid van de bouwcommissie van de Westerkerk de herinrichting van de keuken en de sanitaire voorzieningen. Ook wordt boven in de kerk een aparte ruimte voor de jeugd gecreƫerd en verder worden verder alle zalen geschilderd. In het najaar krijgt het orgel een onderhoudsbeurt en komen er beeldschermen in de kerkzaal.

De Open Hof wordt ook verbouwd. Dit kerkgebouw wordt al jaren gebruikt door gereformeerden en hervormden. Ook daar worden de bijzalen, de entree, de keuken en de hal ingrijpend aangepast terwijl ook de kerkzaal onder handen genomen wordt, doordat stoelen en banken vervangen worden.