Vredekerk Hoogezand nu van Pinkstergemeente

De voormalig gereformeerde Vredekerk aan de Van der Duyn Van Maasdamweg in Hoogezand is sinds enkele dagen eigendom van een Pinkstergemeente.

De voormalig gereformeerde Vredekerk te Hoogezand (foto: Reliwiki, mevr. Stok-Britting, Krommenie).

De Vredekerk – gebouwd door architect Egbert Reitsma – werd op 13 juni 1968 in gebruik genomen door de Gereformeerde Kerk te Hoogezand-Sappemeer en op 29 augustus 2004 werd er de laatste gereformeerde kerkdienst gehouden, waarna het gebouw werd verkocht. Op 8 november 2005 werd de voormalige kerk in gebruik genomen als ontmoetingscentrum, waarin meerdere maatschappelijke organisaties werden ondergebracht.

Het interieur van de Vredekerk in 2004. ‘… Als eerste werd de preekstoel weggehaald’ (foto: Reliwiki).

De kerk was eigendom van de woningbouwcorporatie Lefier, maar eerder deze week werd De Gemeente Gods, een pinkstergemeente, eigenaar van de kerk. Op zaterdag 19 augustus 2017 is begonnen met de renovatie van de kerkzaal; ‘als eerste werd de preekstoel weggehaald’.