Boekje over geschiedenis Gereformeerde Kerk Workum

Op 10 september 2017 verscheen een historisch overzicht van de Gereformeerde Kerk te Workum (Frl.)

Het boekje is geschreven door de heer Albert Althuis, die zijn verhaal concentreerde rond de predikanten die de Gereformeerde Kerk van Workum hebben gediend. De Gerformeerde Kerk en de Hervormde Gemeente van Workum fuseerden al per 1 januari 2005, zodat het boekje de hele geschiedenis van die kerk omvat.

‘Waar het mogelijk was heb ik anekdotes gebruikt en uit hun toespraken geciteerd. Daarnaast is vermeld wat belangrijke thema’s waren op bijeenkomsten van oudere of jongere gemeenteleden’.

De vroegere gereformeerde kerk te Workum.

De laatste kerkdienst in het in 1887 gebouwde gereformeerde kerkje van Workum (aan It Noard) vond plaats op zondag 29 mei 2005. Het gebouw is inmiddels gesloopt, behalve de voorgevel, waarachter nu appartementen zijn gebouwd.

Verdere informatie:  albertalthuis@pietsalthuis.nl