Demonstratie voor behoud Valkenboskerk

Tientallen buurtbewoners rond de Valkenboskerk in Den Haag vormden zaterdagmiddag 27 januari 2018 een menselijke ketting om de kerk, aldus bericht Omroep West.

De demonstranten rondom de Valkenboskerk (foto: ‘Valkenbos Blijft!’)

Daarmee wilde men protesteren tegen de plannen van projectontwikkelaar Bébouw Midreth, die de Valkenboskerk (aan de Loosduinsekade hoek Zuiderparklaan) wil slopen en er tweeënvijftig appartementen wil bouwen. De demonstranten zijn het daarmee niet eens en geven steun aan de plannen van zelfbouwontwikkelaar Steenvlinder, die in de kerk twintig tot vijfendertig kluswoningen wil realiseren.

Ook de politiek liet zich bij de demonstratie niet onbetuigd: het CDA, de Partij voor de Dieren en de Groep De Mos hadden afgevaardigden gestuurd. A.s. donderdag wordt de eventuele sloop van de Valkenboskerk in een commissievergadering van de gemeenteraad besproken.

(Met dank aan de heer L. Schouten te Zoetermeer)