Zender Radio Bloemendaal defect

Na de beschadiging door de storm van 18 januari 2018 heeft de sindsdien gebruikte tijdelijke zender van Radio Bloemendaal het begeven. Daarom kunnen de uitzendingen via de middengolf voorlopig niet doorgaan.

De (oude) gereformeerde kerk te Bloemendaal, van waaruit in 1924 de uitzendingen van Radio Bloemendaal begonnen.

Toen op 18 januari een van de masten van de antenne-installatie afbrak en de zender enkele weken uit de lucht was, werd een nieuwere kortere antenne gebouwd. Zo konden de uitzendingen via de middengolf eind februari worden hervat, zij het met beperkter vermogen. Deze tijdelijke zender is nu defect.

De afgelopen weken werd hard gewerkt om de 500 Watt zender weer werkzaam te krijgen, maar dat lukte niet. Vandaar dat de oude 50 Watt zender sindsdien gebruikt werd. Deze ging zondag 25 maart 2018 kapot. Momenteel bekijkt men of er nog iets aan te doen is. Radio Bloemendaal is overigens over de hele wereld ook via internet te volgen.

Radio Bloemendaal werd in 1924 opgericht door de Gereformeerde Kerk te Bloemendaal, en werd na de samenvoeging van de Gereformeerde Kerk en de Hervormde Gemeente door de Protestantse Gemeente overgenomen.