Boek over Terschellinger gereformeerden

Afgelopen weekend – op 14 april 2018 –  is het boek “Steken wij af naar dieper water – Gereformeerden op Terschelling” verschenen.

Het boek door Jan de Ruiter en Arjen Bakker beschrijft de ruim 125-jarige geschiedenis van de Gereformeerde Kerken te West-Terschelling (inclusief Vlieland) en Midsland, inmiddels gefuseerd tot Protestantse Gemeente ET-10. Ook het recreatiewerk in ET-10 komt uitgebreid aan de orde.

Ruim dertig (oud-) gemeenteleden doen hun verhaal en ook halen de nog levende oud-predikanten herinneringen op. De hoofdstukken zijn gelardeerd met kaderteksten over belangrijke gebeurtenissen voor de eilander samenleving. Dit alles in 304 pagina’s in een harde kaft, volledig in kleur uitgevoerd.

De voormalige gereformeerde kerk te West-Terschelling.

Binnenkort komen we uitvoeriger terug op de geschiedenis van de gereformeerden op Terschelling en Vlieland. De Gereformeerde Kerk te West-Terschelling werd geïnstitueerd op 1 oktober 1889, die op Midsland (Terschelling) op 27 oktober 1892 en de Gereformeerde Kerk te Vlieland ontstond op 22 november 1968.