“Kerkkeuze Zaltbommel is iets voor de toekomst”

Gereformeerd en hervormd fuseren op 2 juni 2019.

Met ingang van zondag 2 juni 2019 zijn de Gereformeerde Kerk en de Hervormde Gemeente van Zaltbommel gefuseerd tot Protestantse Gemeente.

De gereformeerde kerk Het Anker te Zaltbommel, vanaf 2 juni 2019 protestantse kerk (foto: Reliwiki).

De nieuwe Protestantse Gemeente beschikt momenteel nog over twee predikanten (ds. T. Bouw en ds. J. de Heer) en twee kerkgebouwen, namelijk de voorheen hervormde Sint-Maarten, die als zogenaamde ‘zomerkerk’ fungeert, en de gereformeerde kerk Het Anker aan de Vergtweg, waar ’s winters de diensten gehouden worden.

“Ooit zal een keuze gemaakt moeten worden uit de beide kerkgebouwen, net als uiteindelijk naar één predikant wordt teruggegaan, maar dat is iets voor de toekomst. Van belang is op het ogenblik dat van de twee gemeenten één gemeenschap gemaakt wordt”.

De dienst – waar de fusiedocumenten getekend worden – is op zondagochtend 2 juni 2019 in de Sint Maarten, en begint om tien uur.