‘De Ark’ te Reeuwijk verhuurt ruimte aan fysiotherapiepraktijk

In de pas gerenoveerde protestantse (voormalig gereformeerde) kerk De Ark in het Zuid-Hollandse  Reeuwijk-Brug is ook een volledig ingerichte praktijkruimte voor fysiotherapie opgenomen.

De volledig ingerichte fysiotherapiepraktijk in ‘De Ark’ (foto: Dirk-Jan Knol).

De beide eigenaren van de fysiotherapiepraktijk tekenden zaterdag 25 januari 2020 een tien jaar durend huurcontract met de protestantse gemeente. Toen de kerk onlangs verbouwd werd zat er niets anders op dan om de oude praktijkruimte – die overigens ook in gebruik was voor andere (kerkelijke) doeleinden en niet speciaal ontworpen was als praktijkruimte – af te breken. In goed overleg kwam een geheel nieuwe ruimte tot stand, die helemaal voldoet aan de eisen van moderne fysiotherapie, compleet met alle benodigde materialen en apparatuur.

De ruimte is namelijk geheel naar de wensen  van de  praktijkeigenaren ingericht en alleen bij de fysiotherapiepraktijk in gebruik. Zo werd er onder meer een speciale vloer in gelegd. Ook in ‘De Ark’ is men blij met de nieuwe tienjarige overeenkomst, onder meer omdat het ook de kerk voor tien jaar financiële zekerheid geeft.