Opstandingskerk Arnhem: verbouw gaat van start

Boedeldag in Opstandingskerk.

Het protestantse (voormalig gereformeerde) kerkgebouw De Opstandingskerk van de Protestantse Gemeente Arnhem-Noord wordt binnenkort verbouwd. De kerk aan de Rosendaalseweg stamt uit de jaren zestig van de vorige eeuw en voldoet niet meer aan de eisen van tegenwoordig.

De protestantse (voormalig gereformeerde) Opstandingskerk te Arnhem uit 1962 wordt binnenkort verbouwd (foto: Reliwiki, Andre van Dijk).

De verbouw vloeit voort uit het feit dat drie Arnhemse protestantse wijkgemeenten samengevoegd worden om na de renovatie in het vervolg in de Opstandingskerk de kerkdiensten te houden. De kerk krijgt een nieuwe entree op de begane grond evenals een nieuwe lift en een trap, die naar de nieuwe kerkzaal leiden.

De aannemer begint op maandag 9 maart 2020, en de verbouwing zal naar verwachting in september achter de rug zijn.

Boedeldag in de Opstandingskerk.

Op zaterdag 7 maart 2020 wordt in de Opstandingskerk een  boedeldag gehouden.  Die term gebruikt men in dit geval liever dan de benaming ‘bazaar’.  De te verkopen spullen zijn anders, maar wel dierbaar omdat het voor een groot deel dingen betreft met een historie in de Opstandingskerk. Zo zijn meubilair, audioapparatuur, huishoudelijke- en tuinartikelen, en daarnaast ook boeken te koop. Wie een kop koffie, thee of frisdrank wil met broodjes en soep, is van 12 tot 14 uur welkom, zo deelt de kerkenraad mee.