Kruis op kerkdak te Landsmeer

Op het dak van de protestantse (voormalig gereformeerde) kerk te Landsmeer is in de aanloop naar Pasen begin april 2020 een kruis van zonnepanelen op het dak geplaatst.

De protestantse (voormalig gereformeerde) kerk te Landsmeer (met dank aan de heer Teun van Zanten te Landsmeer).

De vorm van het kruis is volgens een woordvoerder van de kerk te Landsmeer bewust gekozen, omdat dit het teken van het Christendom is en het tegelijk de naam is van het kerkgebouw. Met het  aanbrengen van de zonnepanelen wil men een bijdrage  leveren aan het bewust omgaan met het milieu en tegelijk ook proberen te bezuinigen op de kosten van de exploitatie van het kerkgebouw. In maart  2020 werden de spouwmuren van De Voorhof, het bijgebouw van de kerk, geïsoleerd en momenteel wordt de aanleg van ledverlichting bekeken.

In dat verband is de kerk aangesloten bij de Groene Kerken.