Gereformeerd Wierden populairst op Kerkzoeker

De Gereformeerde Kerk (PKN) in het Overijsselse Wierden is populair op de PKN-website Kerkzoeker.

De gereformeerde kerk (PKN) in het Overijsselse Wierden.

Volgens de wekelijkse digitale nieuwsbrief van de Protestantse kerk in Nederland wordt de Gereformeerde Kerk te Wierden op ‘Kerkzoeker’ het meest gezocht (en gevonden) door de ongeveer 2.000 maandelijkse bezoekers van die website. De kerk van Wierden wordt op de voet gevolgd door de Protestantse Gemeente Helvoirt-Haren.

Ds. M. Ouendag (1854-1921) was de eerste gereformeerde predikant  te Wierden (Ov.).

De kerk telt rond de 1.300 leden en ze heeft haar kerkgebouw aan de Spoorstraat. De Gereformeerde Kerk te Wierden werd op 31 maart 1891 als Nederduitsche Gereformeerde Kerk (doleerende) geïnstitueerd, en behoorde sinds 1892 tot De Gereformeerde Kerken in Nederland. Haar eerste predikant kreeg de gemeente in 1900, in de persoon van ds. M. Ouëndag (1854-1921), zij het in combinatie met de kerk van Rijssen.