Laatste dienst ‘Kruispunt’ Voorschoten op 5 juli

Op drie momenten een kort orgelconcert.

De laatste dienst in de protestantse, voormalig gereformeerde kerk Het Kruispunt te Voorschoten, zal op zondag 5 juli 2020 worden gehouden.

‘Het Kruispunt’ te Voorschoten

“Dan zullen we echt afscheid moeten nemen van een voor velen van ons door alle herinneringen, dierbaar geworden monument. U kunt er nu nog elke dag van 16.00 – 17.30 terecht voor een moment van stilte, rust en het branden van een kaarsje”, aldus deelt de kerkenraad mee in de digitale weekbrief van de Protestantse Gemeente te Voorschoten. Uiteraard komen wij  op deze website t.z.t. op deze laatste dienst terug.

Verdere activiteiten.

De kerkenraad van de Protestantse Gemeente Voorschoten deelde op 18 juni 2020 het volgende mee:

Afscheid van het Kruispunt
Zomaar afscheid nemen van het Kruispunt was nooit de bedoeling. Maar door de beperkende maatregelen liep alles anders. De nieuwe eigenaar heeft ons de mogelijkheid gegeven nog één keer van het gebouw gebruik te mogen maken. Dat kan in het weekend van 4 en 5 juli.
Op zaterdag 4 juli geeft Jan Berghuis, onze organist, op drie momenten in de middag een klein orgelconcert van 15 à 20 minuten. Er is plaats voor vijftig mensen per concert. Hierover meer in de volgende weekbrief.
Op zondag 5 juli vieren wij niet in de nieuwe Dorpskerk, maar een laatste maal in het Kruispunt.  In deze dienst gaan alle drie de predikanten voor en Jan Berghuis is de organist. Ook dan kan een beperkt aantal mensen aanwezig zijn”.