Midlumerlaankerk te Harlingen verkocht

Een Harlinger bouwbedrijf heeft de voormalig gereformeerde Midlumerlaankerk in Harlingen gekocht, en gaat er huurappartementen in bouwen. Daarnaast gaat het bedrijf enkele woningen bouwen op het terrein van de voormalige kerk aan de Midlumerlaan.

De Midlumerlaankerk te Harlingen (foto: Reliwiki).

De Midlumerlaankerk kwam in oktober 2020 te koop, nadat al eerder besloten was de kerk af te stoten door het teruglopende aantal kerkgangers in de Protestantse Gemeente Harlingen. Behalve dat het bedrijf met het beste bod kwam stond het kerkbestuur ook positief tegenover de plannen van de betreffende firma, mede omdat men de kerk liever niet wil laten slopen.

“Wij zijn van plan het gebouw te behouden en er tien tot veertien huurappartementen in te realiseren” zo deelde men mee. Daarnaast wil het bedrijf twee tot vier woningen bouwen op het terrein rond en behorend tot de voormalige kerk aan de Midlumerlaan. Men hoopt na de bouwvak 2021 aan de slag te kunnen gaan.