Tijdelijke verbouw kerk Sleen op stoom

In de protestantse (voormalig gereformeerde) Ontmoetingskerk in het Drentse Sleen is men intussen druk bezig gegaan met het ombouwen van de kerkzaal en de bijzalen tot opvanglocaties voor de ongeveer dertig Oekraïense vluchtelingen, die half mei verwacht worden.

Er wordt druk geklust in de Ontmoetingskerk in het Drentse Sleen.

Omdat de Ontmoetingskerk aan De Koepen makkelijk kan worden aangepast viel de keus van de kerkenraad al snel op deze kerk. De kerkdiensten worden voorlopig in de protestantse Dorpskerk gehouden. De (uiteraard tijdelijke) verbouwing van de kerk heeft veel voeten in de aarde. Zo moeten er bijvoorbeeld tussenwanden geplaatst worden om slaapruimtes voor de vluchtelingen te maken. Dat kan in de Ontmoetingskerk veel makkelijker dan in de Dorpskerk, dat een monument is. De burgerlijke gemeente Coevorden is blij met het feit dat de kerk zich voor de opvang van de Oekraïense vluchtelingen heeft aangeboden.

Reportage RTV Drenthe