Poststraatkerk Stadskanaal blijft open

De kerkenraad van de Protestantse Gemeente te Stadskanaal heeft een besluit genomen ten aanzien van de drie kerkgebouwen. De gemeenteleden zijn daarover onlangs op gemeentevergaderingen gehoord.

De protestantse (voormalig gereformeerde) Poststraatkerk te Stadskanaal.

Het besluit van de kerkenraad houdt in dat de (voormalig gereformeerde) Poststraatkerk in de toekomst de centrale plaats van samenkomst zal zijn. In de voormalig hervormde kerk De Hoeksteen zullen vanaf het najaar van 2022 geen kerkdiensten meer gehouden worden. Omdat er momenteel geen reden is om een van de drie kerkgebouwen af te stoten (al daalt ook in Stadskanaal het kerkbezoek) is verhuur van De Hoeksteen een mogelijkheid. Als dat niet lukt is verkoop een optie.

De derde kerk, de voormalig hervormde Semsstraatkerk, blijft ook open, al ligt ze zeer excentrisch. Vandaar dat de Poststraatkerk voor wat betreft de toekomst door de kerkenraad als de hoofdvestiging wordt beschouwd.

(Met dank aan de heer J. Wilpshaar)