Beverwijk verkoopt alle drie kerken…

Ook voormalig gereformeerde ‘Vredevorstkerk’ gaat dicht, maar de sluiting kan nog wel drie jaar duren.

De al negen jaar te koop staande Grote Kerk te Beverwijk is eindelijk voor 1 euro van de hand gegaan. De kerk zal door de Protestantse Gemeente echter worden terug gehuurd voor de kerkdiensten.

De protetantse (voormalig gereformeerde) Vredevorstkerk te Beverwijk (foto: Reliwiki, Andre van Dijk).

Door het teruglopende ledental en de daarmee gepaard gaande vermindering van de kerkelijke inkomsten zag de kerkenraad zich ook genoodzaakt de twee andere kerken te verkopen: allereerst komt in de verkoop de voormalig gereformeerde Vredevorstkerk aan de Laan der Nederlanden 150, en op termijn ook de Dorpskerk in Wijk aan Zee.

De Vredevorstkerk blijft voorlopig echter gewoon als protestantse kerk dienst doen, zo deelde de kerkenraad aan de redactie van GereformeerdeKerken.info mee. De Vredevorstkerk zal pas gesloten worden als de Grote Kerk van Beverwijk gereed is. “Dat is een langdurig en ingewikkeld proces. We verwachten dat het nog wel drie jaar zou kunnen duren voordat het zover is. Tot die tijd gaan wij als protestanten in Beverwijk vrolijk verder in de Vredevorst”.

We komen t.z.t. terug op de sluiting van de Vredevorstkerk.