‘Kruiskerk’ te Lutten verkocht

Maar nog minstens een jaar lang diensten in die kerk.

Zoals we in oktober 2021 al meldden werd de protestantse (voormalig gereformeerde) Kruiskerk met het bijbehorende vergadercentrum Pro Rege aan de Anerweg Noord  in het Overijsselse Lutten destijds in de verkoop gezet.

De protestantse (voormalig gereformeerde) ‘Kruiskerk’ en ‘Pro Rege’ te Lutten.

Ruim een jaar geleden, half maart 2022, deelde de kerkenraad van Lutten aan de redactie van GereformeerdeKerken.info mee, dat men ervan uitging dat de Kruiskerk in elk geval in 2022 nog als kerkgebouw in gebruik zou blijven.

Nog steeds worden in de Kruiskerk echter diensten gehouden. Desgevraagd deelde de kerkenraad van de Protestantse Gemeente te Lutten-Slagharen-Schuinesloot aan de redactie van GereformeerdeKerken.info mee dat, hoewel de kerk nu formeel inderdaad verkocht is, de kerkdiensten in het kerkgebouw “nog zeker tot juni 2024 plaatsvinden en misschien nog wel langer. De kerk zal verbouwd worden tot appartementen en hiervan is de start nog niet bekend. Wanneer de laatste dienst gehouden wordt is dus ook nog niet bekend”.