Kerk Opende-Kornhorn ingrijpend vernieuwd

Officiële opening op 30 september en 1 oktober.

De afgelopen maanden is het interieur van het kerkgebouw van de ongeveer vijfhonderd gemeenteleden tellende Gereformeerde Kerk van Opende-Kornhorn (in de provincie Groningen) ingrijpend verbouwd.

De het kerkgebouw van de Gereformeerde Kerk Opende-Kornhorn.

Op zaterdag 30 september en zondag 1 oktober 2023 zal het kerkgebouw opnieuw in gebruik genomen worden. “Een groep stoere bouwvakkers (van hobby of van beroep) hebben de schouders eronder gezet en werkten wekelijks, vaak in hun vrije avonduren, eensgezind aan deze verbouwing”.

Zo ging het vierenveertig jaar geleden ook, toen het zalencentrum Pro Deo naast de kerk werd gebouwd. “Dat deden de gemeenteleden toentertijd om het kerkgebouw toekomstbestendig te maken voor een nieuwe generatie”.

Het exterieur van de kerk.

Eenzelfde verlangen koesterden de kerkenraad en de kerkelijke gemeente ook nu. Om dat te realiseren werd de kerk van binnen compleet leeg getrokken om het interieur onherkenbaar te vernieuwen. Tijdens de verbouwing werden de kerkdiensten gehouden in Pro Deo.

Het interieur van de kerk werd geheel ‘leeggetrokken’ om het onherkenbaar te vernieuwen (foto: Gereformeerde Kerk Opende-Kornhorn).

Het feestprogramma.

Op zaterdag 30 september wordt om half tien ’s ochtends begonnen met o.a. een brunch en allerlei activiteiten in en rondom de kerk. Om 18.00 uur is er een Meat & Eat voor de jeugd. Daarna, rond half acht, zullen Gendro & Mattanja Schijff een worship verzorgen.

Op zondag 1 oktober zal de officiële opening plaatsvinden. Om kwart voor tien ’s ochtends staan koffie en gebak klaar. Voor deze ochtend vormen MuziekverenigingUit Vriendschap’ en Bicycle Showband ‘Crescendo’ samen een begeleidingsgroep en zullen voor en tijdens de Let’s Connect-dienst de muzikale klanken verzorgen. Het feestelijke weekend wordt na de Let’s Connect-dienst afgesloten met een hapje en een drankje.

Uiteraard komen we op de feestelijke opening van het vernieuwde kerkgebouw t.z.t. terug.