Noorderkerk Ede ook in 2024 open

Op 3 september 2023 – zo berichtten we destijds – werd in de voormalig gereformeerde Noorderkerk in Ede ‘de eerste dienst onder verantwoordelijkheid van de Noorderkerkgemeenschap’ gehouden, kort nadat de kerk door de Protestantse Gemeente Ede afgestoten was.

De ‘Noorderkerk’ te Ede.

Na de eerste dienst van de Noorderkerkgemeenschap kwamen veel positieve reacties binnen en was men ‘erg hoopvol voor een vervolg’. Al snel bleek dat ook na 3 september de diensten in de Noorderkerk in ieder geval tot 1 januari 2024 konden doorgaan. Of de kerk ook na 1 januari 2024 door de Noorderkerkgemeenschap gehuurd  zou kunnen worden was afhankelijk van de financiële situatie.

Inmiddels heeft de ‘Stuurgroep Noorderkerk Gemeenschap’ aan de redactie van GereformeerdeKerken.info meegedeeld, dat de toegezegde vrijwillige bijdragen ervoor gezorgd hebben dat het financiële doel bereikt werd en dat de Noorderkerk Gemeenschap de Noorderkerk ook het komende jaar zal kunnen huren voor het houden van de wekelijkse kerkdiensten.