Presentatie van boek over Swettetsjerke

Zoals we al eerder aankondigden verschijnt binnenkort een gedenkboek over de geschiedenis van de protestantse (voormalig gereformeerde) Swettetsjerke in het Friese Feanwâldsterwâl.

Het boek over het kerkelijk leven in de Swettetsjerke

De presentatie vindt plaats op woensdag 17 juli 2024 om half acht ’s avonds in de Mienskip in Feanwâlden. Het boek is op verzoek van de kerkenraad geschreven door Harm Woelinga en Gerk van der Veen.

Aanleiding tot het schrijven van het gedenkboek is de buitengebruikstelling van de Swettetsjerke, het kerkgebouw van de Gereformeerde kerk van Feanwâldsterwâl, die op 20 augustus 1871 geïnstitueerd werd. De laatste dienst werd op 10 december 2023 gehouden.

Het 250-pagina’s tellende boek is inmiddels klaar en bevat een beschrijving van het kerkgebouw en natuurlijk van het kerkelijk leven van de betreffende Gereformeerde Kerk. Uiteraard is het werk voorzien van veel illustraties. Binnenkort komen we nader terug op het gedenkboek.

* Het persbericht dat ter gelegenheid van de presentatie gepubliceerd werd luidt als volgt (hierop staan ook de bestelgegevens):

Persbericht boek Swettetsjerke >

Translation into English:

Presentation of the Book about ‘Swettetsjerke’.

As we announced earlier, a commemorative book about the history of the Protestant (formerly ‘gereformeerde’) ‘Swettetsjerke’ in the Frisian Feanwâldsterwâl will soon be published.

The presentation will take place on Wednesday, July 17, 2024, at 7:30 PM in the ‘Mienskip’ in Feanwâlden. The book was written at the request of the church council by Harm Woelinga and Gerk van der Veen.

The reason for writing the commemorative book is the decommissioning of the ‘Swettetsjerke’, the church building of the ‘Gereformeerde Kerk’ of Feanwâldsterwâl, which was instituted on August 20, 1871. The last service was held on December 10, 2023.

The 250-page book is now complete and contains a description of the church building and, of course, the church life of the ‘Gereformeerde Kerk’ in question. Naturally, the work is provided with many illustrations. We will provide more details about the commemorative book soon.