Swettetsjerke te Feanwâlden gaat dicht

Zoals we jaren geleden al meldden stond de protestantse (voormalig gereformeerde) Swettetsjerke aan De Zwette in Feanwâlden toen al op de nominatie gesloten te worden. Inmiddels is inderdaad besloten deze kerk te verkopen.

De Swettetsjerke te Feanwâlden.

Behalve het kerkgebouw wordt ook de aanpalende pastorie van de hand gedaan. Dit werd onlangs tijdens een kerkdienst in de Johanneskerk bekend gemaakt. De kerkenraad van de Protestantse Gemeente Feanwâlden en Feanwâldsterwâl deelde mee dat men in plaats van de Swettetsjerke in het vervolg het zalencentrum De Mienskip voor de kerkdiensten zal gaan gebruiken. De Mienskip wordt de komende maanden gerenoveerd en geschikt gemaakt om er ook kerkdiensten te houden. Waarschijnlijk zal in oktober 2023 de eerste kerkdienst in het zalencentrum gehouden worden. Overigens blijft de Johanneskerk aan de Haadstrjitte bij de Protestantse Gemeente in gebruik.