Jubileum Pax Christikerk Den Haag

In september 2024 is het zestig jaar geleden dat de gereformeerde Pax Christikerk aan Vlamenburg te Den Haag in gebruik genomen werd.

De eerste paal voor de Pax Christikerk ging zestig jaar geleden de grond in…

Op zondag 29 september 2024 wil men daar aandacht aan besteden in en na de kerkdienst, zo wordt in het pas verschenen kerkblad Pax Nieuws Online meegedeeld. Momenteel wordt gewerkt aan de voorbereiding van de feestelijkheden, zoals de samenstelling van een dia-show met foto’s uit de rijke historie van de Pax.

Hier wordt druk gewerkt aan de bouw van de kerk (foto: Pax Nieuws online).

Uiteraard komen we daarop t.z.t. terug.

De Pax Christikerk.

Op 8 november 2022 besloot de Algemene Kerkenraad van de Gereformeerde Kerk van ‘s-Gravenhage-Oost (GKO) om de kerk te splitsen in twee nieuwe gemeenten: (1) de Protestantse Gemeente Noorderkerk-Pax Christikerk en (2) de Protestantse Gemeente Christus Triumfatorkerk. Dat besluit werd in november en december 2022 voorgelegd aan de drie wijkgemeenten van de GKO. Dit ‘kennen en horen’ van de gemeenteleden leidde niet tot nieuwe inzichten, zodat het besluit op 13 februari 2023 in tweede lezing kon worden vastgesteld.

Translation into English:

Anniversary of the Pax Christi Church in The Hague

In September 2024, it will have been sixty years since the ‘gereformeerde’ Pax Christi Church on Vlamenburg in The Hague was inaugurated.

On Sunday, September 29, 2024, this milestone will be commemorated during and after the church service, as announced in the recently published church magazine, ‘Pax News Online’. Currently, preparations are underway for the celebrations, including the creation of a slideshow featuring photos from the rich history of Pax.

We will, of course, revisit this topic in due course.

The Pax Christi Church.

On November 8, 2022, the General Church Council of the Gereformeerde Kerk of The Hague-East (GKO) decided to split the church into two new congregations: (1) the Protestant Congregation Noorderkerk-Pax Christi Church and (2) the Protestant Congregation Christus Triumfatorkerk. This decision was presented to the three district congregations of the GKO in November and December 2022. This ‘knowing and hearing’ of the congregation members did not lead to new insights, so the decision could be finalized in a second reading on February 13, 2023.