Laatste kerkdienst van 150-jarige Gereformeerde Kerk Dirkshorn

‘Jubileumblad’ gepubliceerd.

Op zondag 19 maart 2017 werd de laatste kerkdienst gehouden in de gereformeerde kerk aan de Raadhuisstraat in het Noord-Hollandse Dirkshorn.

De gereformeerde kerk te Dirkshorn.

De ‘feestelijke herdenkingsdienst met muzikale vrienden uit eigen kring’ stond onder leiding van de plaatselijke gereformeerde predikant ds. Y. van Benthem-De Ridder; de dienst begon om 11 uur. In de kerk, die vanaf half tien open was, bestond volop gelegenheid om de kerk te bekijken, koffie/thee drinken en elkaar te ontmoeten.

Ook was daar een herinneringsbord te bekijken, dat vanaf woensdag 15 maart 2017 gedurende de openingsuren door gemeenteleden kon worden gebruikt om teksten en foto’s op te hangenĀ  en met elkaar herinneringen op te halen. Tijdens de openingsuren speelden de organisten passende orgelmuziek.

Na de laatste dienst in de kerk werd het herdenkingsprogramma vervolgd in ’t Centrum ‘met soep en een broodjes’. Daar kon men een fototentoonstelling bekijken, aangevuld met films uit het verleden.

150 jaar.

Niet alleen werd op zondag 19 maart 2017 de laatste dienst in de kerk gehouden, ook herdacht de gemeente het 150-jarig bestaan van de Gereformeerde Kerk te Dirkshorn.

Daarover is door de jubileumcommissie een Jubileumblad gepubliceerd, waaraan we binnenkort aandacht zullen besteden.

Bijzonderheden en foto’s over de geschiedenis van de Gereformeerde Kerk te Dirkshorn