Gereformeerde Goede Herderkerk Nijkerk verkocht

De in de verkoop staande gereformeerde Goede Herderkerk aan het Willem Alexanderplein in Nijkerk is gekocht door de Evangelische Gemeente De Ark. Bij de koop is de kosterswoning ‘De Kubus’ inbegrepen.

De Goede Herderkerk te Nijkerk.

Het nu bij de Evangelische Gemeente De Ark in gebruik zijnde kerkgebouw De Ark aan de Gasthuisstraat is te klein geworden; enerzijds door groei van het ledental, anderzijds door de samenvoeging van de gemeente Ark Centrum en de dependance Ark Corlaer. De kerkdiensten van de samengevoegde gemeente werden daarom per januari 2016 al in het Corlaer College gehouden.

De kerkenraad van de Gereformeerde Kerk (die momenteel druk bezig is met de ingrijpende verbouwing en uitbreiding van de Kruiskerk aan de Venestraat) is met de Evangelische Gemeente overeengekomen  dat de overdracht uiterlijk op 1 oktober zal plaatsvinden. Alvorens de Goede Herderkerk in gebruik te nemen worden enkele aanpassingen uitgevoerd. Men hoopt de kerk in februari 2018 in gebruik te kunnen nemen.

Afscheid.

Na de zomervakantie van 2017 zal de gereformeerde kerkelijke gemeente officieel afscheid nemen van de Goede Herderkerk, en wordt de Kruiskerk, die dan inmiddels ongeveer een jaar wegens verbouwing gesloten was, feestelijk in gebruik genomen. Daarover hopen wij u, mede door de berichtgeving van mevrouw W. Klok te Nijkerk, t.z.t. nader te berichten.