Fusie gereformeerd en hervormd Glanerbrug op Oudejaarsdag 2017

Zoals we onlangs al berichtten hebben de Hervormde Gemeente en de Gereformeerde Kerk te Glanerbrug besloten per 1 januari 2018 als één kerkelijke gemeente verder te gaan onder de naam Protestantse Gemeente Glanerbrug.

De gereformeerde kerk te Glanerbrug, lang geleden.

De Akte tot Vereniging zal worden ondertekend op zondag 31 december om 12.00 uur, na de ochtenddienst. De kerkdienst voorafgaande aan de ondertekening begint om 10.00 uur; voorganger in deze dienst is ds. E. Scheer-Weijenberg. ‘Iedereen’ – zo deelde de kerkenraad mee – ‘is uiteraard van harte welkom bij deze historische ondertekening’.

Sinds 18 juni 2017 wordt de voormalig hervormde kerk aan de Gronausestraat te Glanerbrug gebruikt voor de zondagse erediensten en overige activiteiten van de Protestantse Gemeente Glanerbrug, hoewel eerder nog werd bericht dat de verkoop van de gereformeerde kerk De Rank aan de Schipholtstraat geschiedde onder voorwaarde dat de gereformeerden nog vijf jaar lang gebruik zouden kunnen maken van hun kerkgebouw. De gereformeerde kerk werd – zoals we al berichtten – destijds verkocht aan de muziekvereniging Wilhelmina.

De  Gereformeerde Kerk te Glanerbrug telde in 2016 ongeveer 180 leden; de Hervormde Gemeente plm. 400.