Inloopcentrum Tiel naar v/m gereformeerde kerk Schaepmanstraat

De ‘Stichting Diaconaal Centrum Tiel’ verhuist van het pand Kerkplein 1 naar de voormalige gereformeerde kerk aan de Dr. Schaepmanstraat.

De gereformeerde kerk aan de Dr. Schaepmanstraat in Tiel (foto: Reliwiki).

Omdat de Protestantse Gemeente Tiel het pand Kerkplein 1 – naast de Sint Maartenskerk – verkocht heeft, moet het Diaconaal Centrum per 1 oktober 2018 verhuizen. Het kerkbestuur heeft de Stichting aangeboden voor haar werk gebruik te maken van de nevenruimtes van de voormalige – inmiddels buiten gebruik gestelde – gereformeerde kerk aan de Dr. Schaepmanstraat.

Men is inmiddels met de verhuizing begonnen en men streeft er naar op maandag 1 oktober klaar te zijn om de bezoekers te ontvangen. De bezoekers van het inloophuis ‘zijn mensen die op zoek zijn naar een gezellige huiskamer, waar zij elkaar kunnen ontmoeten, ervaringen kunnen delen, de krant lezen, een spelletje spelen, enz’. Het inloopcentrum in de kerk aan de Dr. Schaepmanstraat is elke dag tussen 12.00 en 15.00 uur open, waar de bezoekers op maandag en woensdag een warme maaltijd kunnen krijgen.