Laatste boekenmarkt in ‘Rehoboth’ Bellingwolde

Op zaterdag 23 februari 2019 vond van 9 tot 15 uur in Rehoboth in Bellingwolde de laatste jaarlijkse boekenmarkt plaats.

De boeken worden klaargezet (foto: Prot. Gem. Bellingwolde, A.I. Lüürssen).

In de afgelopen tijd werden de ongeveer 10.000 boeken door een groepje vrijwilligers geselecteerd en in categorieën ingedeeld en in de afgelopen week op de klaargezette tafels in Rehoboth uitgestald. Omdat Rehoboth, zoals we al eerder berichtten, gesloten werd en binnenkort zal worden gesloopt, was het de laatste boekenmarkt die op deze locatie gehouden werd.

De markt werd de hele dag druk bezocht (foto: Prot. Gem. Bellingwolde, A.I. Lüürssen).

De markt werd gedurende de hele dag door veel belangstellenden bezocht. Ook waren er mensen die speciaal gekomen waren om Rehoboth nog één keer van binnen te zien. De verkoop leverde volgens de scriba van de kerk € 1.732,00 op (meer dan vorig jaar). De opbrengst van de overgebleven boeken – die als oud papier verkocht zullen worden – is hier nog niet bij opgeteld. De opbrengst wordt besteed aan het onderhoud aan de Magnuskerk, de toren en de begraafplaats.