‘Geref. rommelmarkten’ stoppen ermee

In Ter Aar en Tienhoven.

Twee rommelmarkten die door Gereformeerde Kerken georganiseerd worden moeten noodgedwongen stoppen. Het zijn die in Ter Aar en in Tienhoven.

De gereformeerde kerk in Ter Aar, die nog steeds als zodanig dienst doet.

Huur van opslagruimte in Ter Aar opgezegd.

De rommelmarkt van de Gereformeerde Kerk in het  Zuid-Hollandse Ter Aar zal waarschijnlijk moeten stoppen. De reden is dat de eigenaar van de opslagplaats waar de spullen voor de rommelmarkt van de plaatselijke Gereformeerde Kerk bewaard worden, het gebouw voor andere doeleinden wil gebruiken. Men zal dus nu een professionele opslagruimte moeten gaan huren. Dat gaat maandelijks op z’n minst € 700 kosten, ‘en dat hebben we niet’, zeggen de organisatoren.

De rommelmarkt is opgezet om eigen activiteiten en die van goede doelen financieel te kunnen ondersteunen.  Zo bracht de onlangs gehouden rommelmarkt maar liefst € 14.000 bruto op. Ook de gezelligheid en de onderlinge contacten die de mensen op zulke dagen leggen zullen dan afgelopen zijn.

Voor een klein deel van de eigen spullen is wel een ruimte te vinden, maar voor de spullen die het hele jaar door gebracht worden is een behoorlijke ruimte nodig van minstens tachtig tot honderd vierkante meter. Men zegt een huurprijs van zo’n € 1.000 per jaar wel te kunnen betalen, maar daarmee houdt het ook op. Ook is het van belang dat een eventuele andere opslagruimte een beetje in de buurt is.

De gereformeerde kerk in Tienhoven is verkocht.

De in 2002 buiten gebruik gestelde gereformeerde kerk moet in februari 2020 leeg opgeleverd worden  (foto Andre van Dijk).

Omdat de vroegere gereformeerde kerk aan de Laan van Nifterlake in het Utrechtse Tienhoven onlangs is verkocht, worden in januari 2020 de laatste rommelmarkten van de kerk van Tienhoven gehouden. Alleen op de zaterdagen 18 en 25 januari en 1 februari 2020 kan de rommelmarkt nog gehouden worden, maar daarna moet de kerk leeg opgeleverd worden. Er wordt op deze laatste rommelmarkten totale leegverkoop gehouden tegen scherpe prijzen. De openingstijden zijn van 10 tot 1 uur. De organisatie kan geen oude spullen meer in ontvangst nemen.

TV-bericht  over de rommelmarkt van Tienhoven